lørdag 23. november 2013

Tøfler av ullfilt

Tøfler er utrolig deilig på vinteren. Jeg har lenge tenkt på å sy disse herlige ulltøflene fra Tone Finnangers Tildas julehus. Og endelig har jeg gjort det! Jeg må advare om at mønsteret i boka er litt liten. Jeg sydde voksentøflene, men de endte opp som barnetøfler. For meg gjorde det ikke noe, for jeg hadde uansett tenkt å gi dem bort, men det kan være lurt å ha i bakhodet. Slik er framgangsmåten beskrevet:
















...Og slik ble resultatet! De var relativt enkle å sy. Etter de var ferdig sydd dampet jeg dem med vått kjøkkenhåndkle og strykejern da ble de jevnere og noe fastere. Etter jeg var ferdig stakk jeg hull og knøt en sløyfe som dekor! Fine og nyttige julepresanger!
















Om noen er interessert kan jeg sende mønster på mail. Ellers finnes bøkene til Tone Finnanger på bibloiteket, hobbybutikker og de fleste bokhandler!

-Serine 

3 kommentarer:

  1. Disse var veldig fine! Kanskje noe jeg kan pussle med når permisjonen inntreffer igjen.. ;)

    Julekulene vet jeg desverre ikke hvor er kjøpt, da det er et illustrasjuonsbilde for Førjulstreffet #Fabkos. Men Det er Maia som har tatt bildene, så hun kan kanskje svare på hvor eller nå de er kjøpt :D
    Ha en fin førjulstid!
    Hilsen fra
    Kjersti

    SvarSlett
  2. Ja! det anbefales, de var morsomme og enkle å sy :) Ja, det var lurt! De var veldig fine iallefall. Fin førjulstid til deg også!!
    -Serine

    SvarSlett
  3. Så flotte tøfler👌☺️ har du fortsatt mønsteret? Jeg har lett å lett men kan ikke finne sånnt et mønster noen vei...

    SvarSlett

Legg gjerne fra deg et lite spor! Blir glad for både ris og ros :) Om du ikke har blogg selv kan du kommentere med "anonym"

Klem fra Ingrid :)