søndag 17. november 2013

Tildas Nålepute

Jeg har uheldigvis en familie som ikke er så veldig glad i nålestikk i foten. Jeg regner med at kanskje flere kjenner seg igjen i hvor vanskelig det kan være å få familien til å skjønne at det er nødvendig og kaste nåler rundt seg.

Om og om igjen er jeg nødt til å takle mine egne "raske løsninger" som gjør at det er umulig og finne noe som helst, bare fordi det er vanskelig å fokusere på flere ting på en gang (noe som oppsummerer hverdagen min på flere arenaer).

Her kommer redningen på syproblemet iallefall: Nålepute!

Denne nåleputen står på en trering og er sydd fra oppskriften i Tone Finnangers Tildas Hus. Treringen gjør at den blir stødig. Den har plass til mange nåler og forsvinner ikke så lett under rot og kaos på sybordet.
Fasongen er 50-talls inspirert, og i midten har jeg brodert en rose. Broderimønsteret fant jeg også i Tildas Hus.
















-Håper den falt i smak! Det er iallefall flere i min familie som er blitt veldig glad i denne nåleputa!
-Serine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne fra deg et lite spor! Blir glad for både ris og ros :) Om du ikke har blogg selv kan du kommentere med "anonym"

Klem fra Ingrid :)