søndag 8. desember 2013

Dekorative kongler

Hei og hopp, håper dere (inkludert meg selv) overlever denne mandagen også.

Her er en enkel idé  med framgangsmåte for å tilføre litt ekstra glitter i førjulshverdagen! Her har jeg pyntet noen kongler med glitter slik at det ser ut som glitrende snø. Det er lurt å plukke kongler om høsten for det er latterlig dyrt å kjøpe dem på butikken...

Tar seg fint ut med juledekorasjonene:


Du trenger:

  • Kongler (furu er finest)
  • glitterlim/ hobbylim
  • glitter (Hvit eller sølv)

Her har jeg brukt vanlig hobbylim der jeg vil ha glittersnø.
Dryss over med det hvite glitteret
Rist av og glitteret fester seg der det er lim. Når limet tørker vil det bli gjennomsiktig.
Her har jeg brukt glitterlim og kun dyppet det litt i hvitt glitter:

Håper jeg har klart å inspirere noen der ute! Ønsker alle en KONG(L)E adventstid!

Kyss og oppmuntrende klemmer fra Ingrid Serine!






7 kommentarer:

  1. Takk for koselig hilsen på bloggen min! Min yngste sønn bor også i bartebyen. Jeg var på besøk der i sommer, en koselig by synes jeg!
    Fine kongler med snøglitter! Du er kreativ - da jeg var på din alder hadde ikke jeg heller tålmodighet til store strikkeprosjekter. Kanskje det kommer med alderen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en koselig by!Takk for ros:) Jeg får ønske meg mer tålmodighet til jul... :)

      Slett
  2. Så mange fine hobbyprosjekter du viser her - gøy jeg fant frem til bloggen din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt å høre! Veldig glad du liker den :)

      Slett
  3. Kongler er sååå fint å pynte med! Og glitter slår jo aldri feil :) hehe. Disse var kjempesøte.

    SvarSlett
  4. Så fine de konglene ble med glitter på seg. Det ser jo ut som ordentlig snø har dalet ned på dem :)

    Tusen takk for koselig kommentar på mitt forrige innlegg. Jeg ser jo at dette er en blogg jeg fint kan følge med videre på. Du lager jo så mye fint! :)

    God (før)jul!

    SvarSlett
  5. Takk! Jeg er også veldig glad i å pynte med kongler :)!

    SvarSlett

Legg gjerne fra deg et lite spor! Blir glad for både ris og ros :) Om du ikke har blogg selv kan du kommentere med "anonym"

Klem fra Ingrid :)