mandag 16. desember 2013

dreaming of a white christmas?

Det kommer ikke alltid snø når man vil, hva med å lage det selv? Julepynt av papir er "in" i år og går igjen i både butikker blader og blogger. Her er min verson. Rett og slett de klassiske snøkrytallene jeg laget på barneskolen men prøvd å lage en mer elegant vri!


Du trenger:
papir
saks
perler, glitter eller dekor
dobbeltsidig tape for å henge opp på vindu

Om du ikke har kvadratisk papir, klipp først papiret!

Fold papiret i to
fold en gang til
Brett kantene innover
Klipp av de spisse tuppene
Og så utfold deg og klipp hakk! For eksempel slik:
Brett ut!
Dekorer gjerne med perler og lignende
Slik ble krystallenene mine når jeg hang de på soverommet.
En stemningsfull snøstorm å sovne til.


Håper noen blir inspirert til å ta saksa fatt! Det er enkelt og gøy!!
Klem fra Ingrid Serine









4 kommentarer:

  1. Papirpynten bkle kjempefin! Jeg har ikke laget slike siden barneskolen, jeg fikk lyst til å prøve nå:) Smart den måten du smelter pynten på lyset i forrige innlegg..den måten var ny for meg:)

    Ha en fin dag!
    Klem
    Jorunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig at du likte det! Fin dag til deg og :)

      Slett
  2. Den runde kroken er skrudd ned i konglen, det er veldig enkelt. Aller best er å bruke helt runde kroker helt uten åpning, de har riller som skruer som gjør at du bare kan skru de ned.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips. Det skal jeg prøve med mine kongler, håper det går bra med furukongler også :)!

      Slett

Legg gjerne fra deg et lite spor! Blir glad for både ris og ros :) Om du ikke har blogg selv kan du kommentere med "anonym"

Klem fra Ingrid :)